Informacje o krajach

Po +- 211 dniach wyprawy ( 01.01.2017 ) czas na podsumowanie i powiedzenie kilku słów na temat firm i produktów podczas motocyklowej wyprawy dookoła świata #motosamsara.pl Net4call Firma, która zarządza naszą stroną motosamsara.pl , serwerami i połączeniami z rodziną w Polsce i UK. Zdecydowanie ludzie, którzy dokładają się w największym […]

Sponsorzy.

20170115_142419
Meksyk: Przejazd ze Stanów Zjednoczonych do Meksyku to jak kop w klate dla normalnego śmiertelnika . 10 metrów po przekroczeniu granicy znajdujesz się w zupełnie innym świecie. Bieda , ubóstwo , bezpańskie psy, ktore są chudsze od dzieci w Aushwitz, Miało być super taniej – a nie jest ! Ludzie […]

Ameryka Centralna

mexico_map_crop 45
Dzień pierwszy w Meksyku, czyli jak pokonaliśmy granicę z Meksykiem.. Poszło nam tak gładko, że wręcz nawet się nie zatrzymaliśmy.. Ale o tym za chwilę. Pamiętacie Magdę Janusz która dołączyła do wyprawy? Dziś jej imię i nazwisko zmieniło się na Magdalena Los Janos, ze względu na wizyty w miastach ( […]

Meksyk! Nielegalny pobyt!

Przyszedł czas na „zaatakowanie” zachodniego wybrzeża. Oczywiście robimy to odpowiednio! mianowicie wzdłuż zachodniej krawędzi USA prowadzi międzystanowa droga US101, do której dołączamy juz od samego początku. Jeszcze ostatni przystanek przed wjazdem przy punkcie turystycznym i jedziemy! Uhmm nie tak prędko! Wychodzi pani z punktu informacyjnego.. Jedna, druga, trzecia… Robią zdjęcia […]

US101 – tydzień podróży.

DSC_1942 1
Pierwsza poważna awaria! Lożysko na tylnim kole odmówiło posłuszeństwa! Dzieki pomocy #USAHonda dostaliśmy w prezencie dwa nowe łożyska.. Niestety naprawiliśmy skutki, ale nie przyczyny.. Przyczyną jest wytarte siedzisko na łożysko w kole.. Póki co sytuacja opanowana by wrócić na drogę, ale nam potrzebne pilnie nowe tylnie koło.. O sytuacji będziemy […]

Pierwsza awaria!

dsc_1434 16
Po dojechaniu do Detroit przez przypadek dowiedzieliśmy się o Dream Cruz, czyli największe spotkanie fanatyków motoryzacji na świecie! Samochody z kazdej epoki i każdego rodzaju. 3 godziny spędzone na krawezniku żeby pooglądać klasyki,legendy i nowoczesne samochody! Coś niesamowitego 😉 Następnego dnia ruszyliśmy dalej na zachód.. Przypadkowo trafiliśmy do miejscowości „hell” […]

Welcome to Hell!

DSC_1753 3
Po drodze ze Steamboat w kierunku Salt Lake City zatrzymujemy się zrobić zakupy, podchodzi do nas pewna para z pytaniem czy nie chcemy dorobić sobie do wyprawy. Odpowiedź bez zastanowienia: TAK Okazuje się, że 60 mil dalej jest pożar, który gasi w sumie 800 strażaków, a my mamy przygotowywać posiłki […]

Pożar i praca.

Po 3 dniach jazdy przez nudne Kansas docieramy do Kolorado i jest SZOK! Na odcinku 3 km krajobraz zmienia się niesamowicie z nudnych pól na przepiękne krajobrazy. Na wschodzie skaliste góry a im bardziej w stronę docelowego Aspen robi się kolorowo.. Różnorodne drzewa i krzaki, góry i nasze ukochane zakręty

Start Kolorado!

Przed nami 1100 kilometrów dosłownie prostej drogi przez cały stan Kansas, planujemy pokonać to w dwa dni (tak! Rekord dzienny ponad 500 km.) Nudy! Pola! Pustki! Po środku niczego zatrzymujemy się w przydrożnej kafejce „Sassy Lady”, po krótkiej rozmowie zapraszają nas na nocleg a dzień później na festyn i rodeo! […]

Kansas

DSC_1101 8
Po wyjeździe z Indian Lake dowiedziałem się o miejscowosci „Poland” 😉 100 km? Pff jadę tam! Odłączyłem się od Alona i Danii i tu zaczynają się przygody.. Dojeżdżam do Polski, robię kilka pamiątkowych zdjęć i ide coś zjeść, kupuję na bogato! Kilka bułek, troszkę sera i plasterki kurczaka! W końcu […]

W miejscowości zwanej Polska!

DSC_1061 71
Od kilku dni moim dostawcą darmowego internetu była poczta lub biblioteka Indian Lake. To mała miejscowość więc chyba powznalem całą wioskę w te kilka dni. Od wczoraj ludzie wręcz przychodzili do biblioteki tylko po to, by powiedzieć mi dzień dobry! Czułem sie jak ten dziadek siedzacy na laweczce i wszyscy […]

Życie jak w filmie!

DSC_0991 18
Dzien 3,4,5 Nic specialnego sie nie działo.. Uciekały dni, a ja leżąc na plaży spróbowałem Bud Light (piwko,które zawsze chciałem skosztować) Byliśmy się również trochę powozić.. Zła wiadomość: ukradli mi powerbank wraz z ładowarkami Zła wiadomość2: moje buty (adidasy) zaczynaja okrutnie śmierdzieć.. Nawet wypranie ich nic nie dało! Pojawiają się […]

Przygody z Alonem i Dania, oraz Hamerykanska rodzina.

rijGjpLbT 50
Lot do Stanów okazał się prawdziwą próbą dla mojej cierpliwości.. 11 godzin na tyłku w towarzystwie typowego Amerykanina z kwadratowym uśmiechem, mówiącym jak to w stanach nie jest awesome! Obok mnie pięcioro dzieci z rodzicami, ktôrzy ewidentnie nie dają sobie rady.. A kobieta jeszcze w ciąży z następnym.. Lećmy dalej.. […]

Nowy York, ktory zachwyca..

DSC_0461 38
Pamiętacie stacje benzynowa i beznadziejna sytuacje w której się znalazłem?  bo ja ja zapamiętam na długoo.. Ale bylem dobrej myśli! I co.. Zdarzyło wyjść słonce… Poleciałem dalej cały mokry w poszukiwaniu sklepu 😉 Znalazłem! Wychodzę z zakupami za cale 4 franki szwajcarskie i zaczynam się rozkładać na paletach za sklepem.. […]

Szwajcaria

DSC_0324 112
Po spędzeniu dwóch nocy w Willach pojechałem prosto do Włoch.. Jeżeli chodzi o widoki to Włoskie Alpy bija chyba inne zakątki świata! Pierwszy nocleg we Włoszech znalazłem u Dziewczyny w mieście Trydent… W zasadzie to z noclegiem miało mało wspólnego bo poszliśmy pozwiedzać miasto a natrafiliśmy na karaoke ( ani […]

Italia

DSC_0240 43
Moje ostatnie trzy dni mozna podsumowac tylko w ten sposob: deszcz i zakrety! Jak w Chorwacji zaczelo lac tak nawet dzis w Austrii chwycil mnie deszcz! Udalo mi sie jednak uchwycic kilka romykow slonca by porobic kilka fotek i filmikow. Dodaje kilka ponizej. Chorwacja miala byc jedno dniowym epizodem a […]

Deszcz i zakręty

received_10208258961368216 79
I znow miala byc laweczka.. Juz rozbijalem biwak w Miejscowosci Rijeka.. Nagle! Potega internetu! Z pomocą przychodzi Slobodan! Student od 11 lat, az wstyd pytac na ktorym roku jest 😉 Zabral mnie na ogromna impreze studencką od kuchni – jest tam organizatorem.. Jedzenia i napojow mi nie brakowalo.. A miala […]

Impreza w Chorwacji….

DSC_0002 93
Wczoraj jeszcze na Slowacji szykowalem się do snu na laweczce przy jakims urzedzie miasta,nawet nie mam pojecia gdzie.. Kiedy nagle zadzwonila Monika, ze oglada gdzie jestem i zaprasza do siebie do Wiednia. Szybki rzut okiem na mape.. 150 km. Hmm jade! Przyjechalem do niej prawie o 1 w nocy i […]

Miala byc lawka

DSC_0286 120
Poziom adrenaliny coraz wiekszy.. 7:00 czasu Polskiego przekraczam granice po raz pierwszy.. Ja sie bardzo ciesze, ale widze ze Gracjan troche jakby spogladal za ojczyzna.. Mam nadzieje ze oboje nie bedziemy tesknic, tak za bardzo 😉 Pozdrowienia zza granic Państwa 😉

Slovensko

13313911_223249171395144_369530725_o 1
W sobotę Tomek Gorzędowski wyruszył z terenu Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 5 w motocyklową podróż dookoła świata. Piekarzanina żegnały tłumy mieszkańców naszego miasta. Inauguracja wyprawy „MotoSAMsara”, w którą udał się Tomek odbyła się w czasie pikniku szkolnego w MSP nr 5. Samotną podróżą piekarzanin chce zainspirować innych do realizacji swoich […]

Wystartował !!!!

pomagam
  63 dni przed starem podróży wciąż myślę jak zwiększyć rozgłos boiska problemu.. Wiele osób wyśmiewa, że mamy marne szanse na zebranie funduszy na te boisko… ale dla mnie to wciąż szanse! #nadzieja #umiera #ostatnia Jeżeli nie wiesz jak możesz pomóc.. ale chcesz pomóc: Po prostu wejdź na www.pomagam.pl/motosamsara – […]

Pomagam.. a Ty ?

original 9
Ilu „przyjaciół”, ilu gdy są potrzebni – głuchoniemi.. Te boisko to trudny projekt – jestem tego świadom ! Nie myślę, że się uda! Ja to wiem ! Ale.. Chociaż ja też czasem czuję się jak niemowa, bo nie mogę uwierzyć jak ten projekt ewoluował ! Np. 10 listopada wysłałem prośbę […]

Ilu „przyjaciół”, ilu gdy są potrzebni – głuchoniemi..

cluster 26764333 17
Drogi święty Mikołaju, Piszę do Ciebie bardzo nietypowy list, ale zrozum, że dziś Ty również jesteś nietypowy, wyjątkowy.. potrzebny! Zazwyczaj proszę o słodycze, nowe gry na PS3, tablety i inne bardzo niezbędne produkty. O to co dostałem w zeszłym roku: Super zestaw klocków, których dziś już nawet nie mam połowy […]

Drogi święty Mikołaju,

Nepal-Himalayas-Everest 30
Wizy / Pozwolenia na wjazd i podróżowanie.. Niby to kilka papierków, większość ich można zrobić na granicy, ale..   no właśnie, zawsze jest jakieś ale.. Moja podróż zaczyna się w Polsce, na początku gładko.. Słowacja, Węgry Rumunia.. bułka z masłem : ) problem zaczyna się gdy dojadę do krajów bliskiego wschodu. […]

Wizy / Pozwolenia na wjazd i przejazd..

Marek Michel 23
Nie będę pierwszy..   Chciałem przeprosić! Pan Paweł G. – jeden z zainteresowanych tematem mojej wyprawy – poinformował mnie drogą mailową, że NIE będę pierwszą osobą z Polski, która okrąży świat na motocyklu. Już w 1974 roku dokonał tego Krakowiak, śp. Marek Michel . Chciałem więc przeprosić za wprowadzanie w błąd – […]

[*]Marek Michel – motocyklista, który zdobył świat..

10431353_659552140802475_896183341599662164_o
Motosamsara kręci się na pełnych obrotach! Właśnie dziś oficjalnie mogę powiedzieć, że zawodnik ENDURO AJSKA TEAM – Sebastian HOP Gazda dołączył do projektu. ! Zapewne nie muszę opisywać tej osoby ale dla osób niezwiązanych z tematem motocyklowym powiem tylko tyle.. jest to organizator największego „międzynarodowego zimowego zlotu pingwina” – imprezy […]

pingwiny dołączyły do projektu!

12124450_882117278531155_2131805133_o
Dziś rano skradziono mi telefon! Sprawa przekazana policji, oczywiście nikt nic nie widział.. Wszystkie osoby zainteresowane proszę o kontakt mailowy: tomasz.gorzedowski@gmail.com bądź pod angielskim numerem 0044 77639 88 226   . Mimo przeciwności losu projekt motosamsara wciąż się kręci, zachęcam więc do zapraszania znajomych..

Jestem bez telefonu!

12077415_903757192993690_80613439_n 1
  Skromne ukłucie – i po wszystkim ! czy aby na pewno ? Przedstawiam listę szczepień które muszę wykonać, by bezpiecznie podróżować. Jeżeli wiesz coś więcej na ten temat – pisz proszę w komentarzu! Póki co wydaje się to całkiem sporo.. wciąż powtarzam sobie : Tomek ! BĄDŹ TWARDY ALBO […]

Szczepienia!

11998177_895922293777180_1636787820_n 9
Podobno każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku..  nie każda ! Projekt motosamsara.pl oficjalnie istnieje już od 55 dni. Codziennie mamy nowe zainteresowane osoby, które chcą śledzić poczynania w przygotowaniu do wyprawy, jak i zbiórki funduszy dla dzieciaków ! ( Chciałbym przypomnieć, że WSZYSTKIE zebrane FUNDUSZE trafiają DLA DZIECIAKÓW ,  […]

Ace Cafe – Londyn

ktozadba 12
Wraz z fundacją DROGI ŻYCIA (wejdz na stronę) wierzymy, że moja wyprawa w krótce nabierze rozgłosu, a dzięki temu uda nam się zebrać gotówkę potrzebną na wybudowanie boiska dla dzieciaków na terenie Miejskiej Szkoły Podstawowej nr.5 w Piekarach Śląskich. Zbiórka odbywa się bezpośrednio na konto fundacji !   Nic wielkiego.. […]

moja wyprawa – Wasza pomoc! WSPÓLNY CEL !